|
|
|
L'EDUCACIÓ
EN COMUNICACIÓ I EL CURRÍCULUM OBLIGATORI - Ramon Breu
"Personalment,
em provoquen un estupor extraordinari aquelles opinions frívoles,
superficials, irreflexives, en ocasions; però també corporativistes
i sectàries que desqualifiquen els canvis en el currículum
escolar obligatori. "No podem posar en el currículum cada cosa nova
que surti". "Pobres nens, ja no aguantarien més assignatures", acostumem
a sentir. És curiós, perquè si els continguts escolars
no tenen present "allò nou que surt", si no són permeables
als canvis socials i tecnològics del nostre accelerat món,
¿són útils als ciutadans del segle XXI? ¿El
currículum s'ha de dissenyar per donar eines, coneixements i principis
als alumnes o per fer que els professors puguin seguir explicant allò
que van aprendre fa trenta anys, en una altra realitat, i que tenen apuntat
en manuals de tonalitat groguenca?" |
|
|
|
COMUNICACIÓ
AUDIOVISUAL I CURRÍCULUM -
Agustí Corominas i Casals - "El
consens de la importància de la comunicació audiovisual en
l'educació dels nens i nenes ja fa temps que és pràcticament
unànime, sembla que a l'escola li costi -i molt- entomar aquesta
nova responsabilitat que és educar als nens i nenes en els codis
en que la nostra societat es comunica i la pregunta sorgeix: si l'escola
no prepara als infants en el domini i coneixement dels codis en que es
mou la societat en que es trobaran, per què serveix l'escola?" |
|
|
|
LES EINES
OCULTES DE LA PRODUCCIÓ AMB INFANTS I ADOLESCENTS - Carme Mayugo
-"Quan parlem d’introduir activitats i
procediments de producció a les aules i també en espais d'educació
no formal que protagonitzin infants i adolescents com a creadors, sovint
se'ns ocorren tota una sèrie d'objectius gairebé ineludibles
però no gosem submergir-nos en algunes qüestions de fons. És
fàcil que, en el discurs, ens apareguin elements clau com ara l'ús
de les noves tecnologies, el tractament de continguts associats als mèdia
i la cultura popular per abordar-ne una lectura i una comprensió
crítiques, i també la introducció de metodologies
basades en dinàmiques de grup i el treball en equip (però
massa sovint circumscrivint-nos i acomodant-nos als rols que ens vénen
donats i també a les relacions de poder que se'n desprenen)." |
|
|
|
EDUCAR
EN COMUNICACIÓ: UN PACTE PER LA CULTURA - Isidre
Ramos - "La televisió, els mitjans
audiovisuals i multimèdia han passat a ocupar un paper preeminent
a la nostre vida. I pels nens i els adolescents de l'inici del segle XXI
són tot un "mitjà" on es desenvolupen amb naturalitat i destresa
davant les pantalles i els teclats. Els adults vivim un moment crucial.
Els agents tradicionals de la socialització d'infants i joves estan
canviant: la família, l'escola, la "societat" en sentit ampli, fins
i tot els professionals i programadors dels mitjans comencem a quedar-nos
"fora de joc". És per això que cal un pacte-reflexió
entre tots, els nens també, per participar en una redefinició
de la televisió, dels programes infantils i juvenils o, més
aviat, dels continguts a tota la graella de programació." |
|
|
Pissarra
|
Publicitat Jutgen a París seixanta-dos
activistes contra la publicitat acusats d'haver pintat tanques publicitàries
del Metro de la ciutat. L'empresa pública de transports els demana
una indemnització d'un milió d'euros. Els activistes pertanyen
al grup Resistència a l'Agressió
Publicitària (RAP), que denuncia la mercantilització
del món. A la web tenen una pàgina de suport als encausats
[Vilaweb
10-3-04]
|
CAC
"El
Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) convoca els premis El
CAC a l'escola amb l'objectiu de donar a conèixer l'Oficina
de Defensa de l'Audiència
(ODA)
i, per extensió, el CAC, als centres educatius de Catalunya. La
finalitat d'aquests premis és que el coneixement i l'ús de
l'ODA serveixin de complement a l'Educació en Comunicació
i, de manera específica, per fomentar, des de les escoles, la lectura
crítica i creativa dels llenguatges audiovisuals."
Els
premis es convoquen en dues categories:
per
a centres educatius i per a professorat.
|
|